Herb PolskiLogo szkoły

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna
Nowoczesne sale lekcyjne
Nowa część naszej szkoły
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Stypendia Wójta za I półrocze w roku szkolnym 2023/2024
Program Laboratoria Przyszłości
Zakodowane przedszkole
Previous Next Play Pause
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna Sala gimnastyczna
Nowoczesne sale lekcyjne Nowoczesne sale lekcyjne
Nowa część naszej szkoły Nowa część naszej szkoły
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku Uroczystość otwarcia nowo wybudowanego budynku
Stypendia Wójta za I półrocze w roku szkolnym 2023/2024 Stypendia Wójta za I półrocze w roku szkolnym 2023/2024
Program Laboratoria Przyszłości Program Laboratoria Przyszłości
Zakodowane przedszkole Zakodowane przedszkole

innowacja

Dzieci 5 – letnie z „Krainy Leśnych Ludków” w roku szk. 2020/2021 uczestniczą w realizacji innowacji pedagogicznej „Kodujemy zdrowie”.

 

 

Praca w ramach innowacji oparta jest na metodzie kodowania na dywanie. Działania te dopełnia plan daltoński. Głównym celem programu jest rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętność pracy zespołowej. Nauka kodowania jest płynnie połączona z profilaktyką prozdrowotną.

Do działań wykorzystywane są następujące środki dydaktyczne: maty, kolorowe kubeczki, krążki z grafikami. Niebawem przedszkolaki do swojej zabawy z kodowaniem w formie offline dołączą robota.

Dzięki tym zajęciom dzieci:

-wiedzą, jakie działania mają pozytywny, a jakie negatywny wpływ na zdrowie;

-odbierają treści przekazywane przez niewerbalne środki wyrazu, np.: poprzez symbolikę graficzną;

-wiedzą jak zastosować w praktyce podstawowe konstrukcje programistyczne (np. pętla, kod, komenda, algorytm);

-rozwijają wyobraźnię, w tym wyobraźnię przestrzenną;

-potrafią współpracować w grupie z poszanowaniem praw i wartości innych osób.

Zabawy z matami, kolorowymi kubkami, krążkami z grafikami sprawiają dzieciom bardzo dużo radości. Każde rozwiązane zadanie tworzy w nich poczucie sukcesu. A jeszcze większym sukcesem jest zainteresowanie dzieci tymi środkami w czasie swobodnej zabawy.

Opracowała: Justyna Wojciechowska

                                        

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole