Drukuj

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Wyszynie przystąpiła w roku szkolnym 2017/2018 do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno -komunikacyjnych na lata 2017-2019 –„Aktywna tablica”.

W ramach realizacji tego programu szkoła w Wyszynie otrzyma:

Razem koszt zakupu pomocy dydaktycznych - 13 901,00 zł

Pozyskane w ramach programu „Aktywna Tablica” pomoce dydaktyczne zostaną wykorzystane przez szkołę w celu zmiany sposobu nauczania lub uczenia się w następujący sposób:

Idąc z duchem czasu, rolą nauczyciela nie jest prezentowanie wiedzy w formie wykładu, a bycie doradcą, przewodnikiem, który wskazuje jak i gdzie poszukiwać informacji. Stąd istotną częścią działań będzie rozwijanie w uczniach myślenia komputacyjnego i samodzielności w uczeniu się, przedstawienie przykładów wykorzystania Internetu, jako dostępnego dla wszystkich źródła wiedzy, wskazanie uczniom możliwości uczenia się w każdym miejscu (nie tylko w warunkach szkolnych) oraz włączenie działań edukacyjnych ponad fizyczną przestrzeń szkoły (praca projektowa, zarządzanie danymi na żywo, w chmurze). Z pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych będzie możliwe tworzenie na lekcjach środowiska sprzyjającego uczeniu się, kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów.

Wprowadzenie do zajęć atrakcyjnych dla uczniów bodźców, na przykład: wyświetlanie materiałów audiowizualnych, stron internetowych, blogów, podcastów, dowolnych plików komputerowych i prezentacji pomoże uczniom w zrozumieniu, tego, czego się uczą. Ożyją również podręczniki, którym towarzyszą specjalne wersje na tablicę i monitor interaktywny. Przewagą interaktywnych urządzeń jest możliwość zaznaczania, podkreślania, czy oznaczania obiektów pojawiających się na ekranie, co aktywizuje wszystkich uczniów, sprawia, że odważnie i chętnie podejmują oni wyzwania, a szkołę czyni bardziej inspirującą.

Pomoce dydaktyczne zakupione w ramach programu będą cennym narzędziem aktywizującym uczniów do uczestnictwa w zajęciach, a promowanie szerokiego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i współpracy między nauczycielami w tym zakresie przyczyni się do rozwinięcia kompetencji uczniów, wzmacniania kompetencji zawodowych nauczycieli, a w efekcie do poprawy jakości kształcenia.

Opracowała - p. Justyna Piotrowska