Herb PolskiLogo szkoły

Truskaweczki

MASAŻYKI RELAKSACYJNE
w opracowaniu Marty Bogdanowicz

 

List do Cioci Halinki

„Do cioci Halinki! – Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami. Piszemy palcem po jego plecach, kończymy dużym wykrzyknikiem, z wyczuciem naciskamy w miejscu kropki.

Posyłam Ci malinki”. – Kontynuujemy pisanie,

Maliny kłują, - lekko naciskamy palcami, naśladując kłucie,

drapią, - delikatnie drapiemy,

spadają – przesuwamy dłonie po plechach z góry na dół,

i się rozgniatają. – ostrożnie naciskamy je dłońmi.

Pakujemy malinki do pudełka, - Krzyżujemy ręce dziecka,

naklejamy taśmę, - kilka razy pociągamy dłonią po jego plecach.

znaczek, - Dotykamy czoła dziecka wewnętrzną stroną dłoni,

przybijamy pieczątkę – lekko stukamy w czubek jego głowy dłonią zwiniętą w pięść,

i… wysyłamy. – z wyczuciem przechylamy je na bok, aż – przez cały czas asekurowane przez nas – się przewróci.

Wieloryb i rybki

Raz rybki w morzu brały ślub – Dziecko zwrócone do nas plecami. Rysujemy palcem na jego plecach linie faliste,

i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. – lekko stukamy w nie rozluźnionymi dłońmi.

A wtem wieloryb wielki wpadł i całe towarzystwo zjadł. – Bardzo delikatnie przykrywamy własnym ciałem ciało dziecka (zachęcamy je, aby samo wydostało się z „kryjówki”; zabawę możemy zakończyć całuskami).

Idzie, idzie

Idzie, idzie stonoga, stonoga, stonoga, - Dziecko leży na brzuchu. Spacerujemy palcami po jego plecach „dużymi krokami”.

a tu… noga! – Chwytamy dziecko za nogę,

Idzie, idzie malec, malec, malec, - wędrujemy po niej dwoma palcami w kierunku stopy, stawiając drobne kroczki.

a tu… palce! – Chwytamy dziecko za palec,

Idzie, idzie koń, koń, koń, - delikatnie, lecz zdecydowanie, naciskamy jego plecy dłońmi zwiniętymi w pięści na przemian.

a tu… dłoń! – Chwytamy dziecko za dłoń,

Leci, leci sowa, sowa, sowa, - szybko muskamy jego rękę opuszkami palców,

a tu… głowa! – ostrożnie, oburącz chwytamy jego głowę, głaszczemy po włosach.

ZABAWY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ (KOCEM)

Miś w gawrze

Wszyscy uczestnicy zabawy są misiami. Jednocześnie podnoszą chustę animacyjną (koc) wysoko do góry. Na trzy i hasło „Miś w gawrze” wszystkie misie chowają się do gawry - pod chustą (kocem).

Rekin

Dzieci trzymają za brzeg chusty (koca), unoszą ją do góry i opuszczają na dół. Chętne dziecko wchodzi pod chustę. Na hasło „rekin” dzieci gwałtownie opuszczają chustę. Dziecko, które nie zdąży spod niej wybiec, zostaje złowionym rekinem o odchodzi na bok.

Zamiana miejsc

Wszyscy uczestnicy trzymają chustę (koc). Na wybrane hasło, np.: „Kto ma dziś dobry humor?”, „Kto ma dziś włosy związane w kucyka?”, „Kto ma koszulkę na krótki rękaw?” itp., dzieci zamieniają się miejscami przebiegając pod chustą.

Opracowała: Justyna Wojciechowska

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej