Drukuj

„Matematyka nie jest ani trudna, ani nudna. Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka”. (Arystoteles)

 

14 marca 2024 r. w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Matematyki. Głównym celem tego dnia było rozwijanie zainteresowań matematycznych, twórczego oraz logicznego myślenia.

Uczniowie klas I-III, poprzez wspólną zabawę, doskonalili swoje umiejętności matematyczne, utrwalali dodawanie, odejmowanie, tabliczkę mnożenia, wiedzę praktyczną oraz logiczne myślenie. Wśród wielu aktywności były gry matematyczne, zagadki, sudoku, łamigłówki, domino oraz zadania o różnym stopniu trudności. Uczniowie doskonale poradzili sobie z zadaniami, co sprawiło, że na ich twarzach pojawiał się uśmiech i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. Zabawy matematyczne pobudziły kreatywność oraz pozwoliły na doskonalenie kompetencji matematycznych. Uczniom spodobała się ta forma zajęć i zaangażowaniem brali udział w zaproponowanych aktywnościach.

Uczniowie świetlicy także włączyli się wzięli do obchodów Światowego Dnia Matematyki, rozwijaliśmy umiejętności matematyczne w formie gier i zabaw. Rozwiązywaliśmy sudoku, labirynty, szeregi i sekwencje. Matematyka w formie zabaw bardzo przypadła do gustu naszym uczniom. Do zobaczenia za rok podczas Światowego Dnia Matematyki.

Opracowały: Ewa Wrońska, Elżbieta Regulińska