Herb PolskiLogo szkoły

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Powitanie wiosny w Przedszkolu
Powitanie wiosny w Szkole
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym?
Przedszkolaki z biało - czerwoną
Previous Next Play Pause
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna Sala gimnastyczna
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Powitanie wiosny w Przedszkolu Powitanie wiosny w Przedszkolu
Powitanie wiosny w Szkole Powitanie wiosny w Szkole
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym? Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym?
Przedszkolaki z biało - czerwoną Przedszkolaki z biało - czerwoną

Na początku grudnia, w naszym przedszkolu, zorganizowano dla dzieci specjalne zajęcia z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami. Wydarzenie to miało na celu promowanie akceptacji, szacunku i otwartości, a także rozwijanie empatii i tolerancji wśród przedszkolaków.

Wprowadzając element wstępnej rozmowy na temat niepełnosprawności, stworzono przestrzeń do zrozumienia oraz doceniania różnic między ludźmi. Dzięki temu dzieci miały okazję zadawać pytania i dzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Podczas warsztatów nasze przedszkolaki mogły doświadczyć fascynujących zabaw sensorycznych, takich jak odgadywanie przedmiotów z zamkniętymi oczami, co nie tylko rozwijało ich zmysł dotyku, ale także uczyło rozpoznawania otoczenia w inny, pełny wyzwań sposób.

Kolejnym fragmentem zajęć była zabawa w odgadywanie słów z zasłoniętymi uszami, która skupiała się na komunikacji niewerbalnej. Dzieci, poprzez gesty i wyrażanie mimiki, odkrywały nowe aspekty komunikacji, rozwijając umiejętność porozumiewania się bez użycia słów.

Nie zabrało również aktywności z piłką, ale tym razem bez użycia rąk. Ta nietypowa forma zabawy wzmacniała zdolności motoryczne oraz promowała współpracę i wzajemną pomoc między małymi uczestnikami.

Na zakończenie, dzieci wzięły udział w kreatywnej pracy plastycznej, rysując swoje dłonie jako oznakę „pomocnej dłoni”. Ta symboliczna aktywność podkreśliła gotowość do pomocy i wsparcia, tworząc wizualny znak jedności i empatii.

Dziękujemy naszym małym uczestnikom za wspaniałą podróż w świat akceptacji i zrozumienia!

Opracowały:

Monika Przedpełska

Andżelika Janiszewska

 

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole