Herb PolskiLogo szkoły

W dniu 23 marca uczniowie klas III - VI naszej szkoły wraz z nauczycielami wzięli udział w wyjeździe do Warszawy. Głównym celem wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, w którym znajduje się sześć interaktywnych wystaw stałych z ponad 400 eksponatami, wystawa czasowa oraz Teatr Robotyczny, Teatr Wysokich Napięć i planetarium.

Na zwiedzanie obiektu w grupach przeznaczyliśmy 4 godziny, które minęły bardzo szybko. W tym czasie przeprowadzaliśmy doświadczenia na poszczególnych stanowiskach, korzystaliśmy z narzędzi, poszerzając swoją wiedzę i umiejętności, rozwijając zainteresowania.

Wizytę w CNK rozpoczęliśmy od zapoznania się z najnowszą wystawą czasową "Lustra" i takimi eksponatami, jak: "Podaj mi dłoń", "Polytakis", "Podwójne zwierciadło", "Wszechświat równoległy", "Oczy z tyłu głowy", "Lustro łazienkowe". Uczniowie mieli okazję spojrzeć na siebie z zupełnie innej perspektywy. Zwiedzający sprawdzali, w jaki sposób powstają lustrzane obrazy, w eksponatach dostrzegali symetrię.

Ciekawych doświadczeń dostarczyła wystawa "Nowy Świat w Ruchu" łączącą siedem grup tematycznych, m. in. "Magnetyczny most", "Najeżone ciecze", "Skacząca kulka", "Światło i dźwięk". Uczniowie badali pole magnetyczne pomiędzy dwoma, wielkimi magnesami; poznali właściwości ferrofluidu; obserwowali, jak zmienia się wysokość i częstotliwość odbić kulki spadającej na stalową, lekko wklęsłą powierzchnię. Dzięki eksponatowi „Światło i dźwięk” poznali różnice między falami świetlnymi, a dźwiękowymi. W "Parku odkrywców" zwiedzający widzieli wahadło Focaulta z 245 kg kulą pokazującą, jak ziemia obraca się wokół własnej osi.

"Ile wody można z Ciebie wycisnąć?" - m. in. na to pytanie uczniowie uzyskiwali odpowiedź korzystając z eksponatu wystawy "Człowiek i środowisko". Dużym zainteresowaniem cieszył się "Elektroniczny poeta" (wystawa "Korzenie cywilizacji"), który dla każdego znanego mu słowa, potrafi stworzyć dowolną formę gramatyczną.

Zwiedzając Centrum Nauki Kopernik uczniowie naszej szkoły sprawdzili również swoje umiejętności matematyczne przy stanowisku "Puzzle matematyczne" - zawierającym dużo łamigłówek logicznych.
Mieli możliwość odsłuchania historycznych nagrań radiowych z archiwum Polskiego Radia, dotyczących największych wydarzeń politycznych, społecznych i kulturowych w historii Polski.

Następnie w Teatrze Robotycznym obejrzeliśmy spektakl, pt.: "O królewiczu Ferrycym i królewnie Krystali", którego aktorzy to trzy roboty. Odwiedziliśmy również elektryzujące miejsce w Koperniku - "Teatr Wysokich Napięć", przyglądając się z bliska elektryczności.

W przerwie zwiedzania udaliśmy się na obiad w lokalu mieszczącym się na terenie obiektu.

Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik była dla wszystkich uczniów naszej szkoły i ich opiekunów inspirującym i wartościowym doświadczeniem edukacyjnym. Zwiedzający byli aktywnymi badaczami, uczącymi się poprzez działanie, konstruowanie i refleksję. Uczniowie przekonali się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Na pewno w niedługim czasie po raz kolejny odwiedzimy Centrum Nauki Kopernik.

Opracowała - p. Justyna Piotrowska

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole